A szüntelen innovációra azért van szükség a taxiszolgáltatások világában, mert a piac a technológiai fejlődés következtében hatalmas átalakulás küszöbén áll. Ma már egyre gyakrabban olvashatunk a városi forgalomban működő önvezető autókról és a járművek közti kommunikációról, amelyeknek a jövőben nagy szerepük lesz a személyre szabható közlekedés megteremtésében. Noha ma még az ehhez szükséges technológiák biztonsági szempontból nem eléggé kiforrottak ahhoz, hogy széles körben elterjedjenek, középtávon forradalmi módon át fogják alakítani mindazt, amit ma az egyéni közlekedésről gondolunk.
A mába visszatérve az elmúlt időszak legkomolyabb változását a taxis applikációk hozták. Az okostelefonok korában ezek joggal lettek népszerűek, hiszen segítségükkel az utasok gyorsan és egyszerűen tudnak autót rendelni, pontosan látják, hol jár a taxijuk, és ha meggondolják magukat, akár egy kattintással törölhetik a rendelést. Mindezek nyomán csökken a várakozás, nő a biztonság és a tervezhetőség. A Főtaxi is a közeljövőben vezeti be saját applikációja megújított változatát, amely még egyszerűbbé és kényelmesebbé fogja tenni az rendelést utasai számára.
A fejlődés következő lépéseként a jövőben az okosinfrastruktúrából és a szenzorokkal ellátott gépjárművekből nyerhető adatoknak köszönhetően ezek az applikációk is egyre személyre szabottabb szolgáltatást nyújthatnak majd.
Az elektromos autók szerepe szintén növekedni fog a közeljövőben. Elképzelhető, hogy környezetvédelmi okokból a városok belsejéből hamarosan kiszorulnak a belsőégésű motorok, amelyeket idővel felválthatnak a tisztán elektromos járművek. Szét kell oszlatni az ezekkel kapcsolatos tévhiteket: sokan gondolják úgy, hogy a töltés időigényes, a hatótáv rövidsége pedig kényelmetlenné teheti az utazást. Ez ma már nem igaz, ahogy a Főtaxi flottájába újdonságként érkezett Nissan Leafek példája is mutatja.
Ez az autó ugyanis százszázalékos töltöttséggel akár 280 kilométer megtételére is alkalmas, ráadásul kifejezetten könnyű vezetni őket. A gyorsulás és fékezés egyetlen pedállal kivitelezhető, az e-Pedal technológiának köszönhetően. A városi taxizás élményéhez nagyban hozzájárul a ProPilot vezetésiasszisztens-csomag, amely sebességtartót, közútijelzés-felismerőt, sávtartót, vészfékasszisztenst, keresztirányúforgalom-figyelőt és holttérfigyelőt egyesít magában. Ezek a funkciók tetszés szerint ki-be kapcsolhatók, a sofőr egyetlen, a kormányon lévő gombbal aktiválhatja őket, ha szükségét érzi. A Főtaxi Elektromobilitás Programjának részeként a Főtaxi mint a Liszt Ferenc Repülőtér kizárólagos partnere további elektromos töltőket szerel fel a reptéren, emellett a gépkocsikat városszerte a Nissan töltői is várják.
Üzleti oldalon is jelentős tere lehet az innovációknak. Jó példa erre az új Nissan Leafek kapcsán most bevezetett taxibérleti konstrukciónk, amely komoly alternatívája lehet a vállalkozók által fenntartott gépkocsinknak. Az autók bérleti díja tartalmazza a korlátlan töltés lehetőségét a Főtaxi és a NISSAN töltőin, a tagdíjat, a Casco biztosítást, a teljes szervizt 400.000 kilométerig (öt év alatt), az éves műszaki vizsgát, a Pest megyei autópálya-matricát, valamint a szezononkénti abroncscserét. Az autókat a Főtaxi sárgára matricázva, taxiórával, online pénztárgéppel és az otthoni hálózaton való töltésre is alkalmas töltőkábellel felszerelve adja át a bérlőnek, aki így gyakorlatilag egy kész csomagot kap, aminek köszönhetően minden eszköz a rendelkezésére áll a taxizás megkezdéséhez. A konstrukció sikerét bizonyítja, hogy az első 10 Leaf már gazdára is talált, és további érdeklődőkben sincs hiány, ezért a Főtaxi megkezdte a tárgyalásokat további elektromos autók beszerzésére.