Hello Budapest!

A Főtaxi a fővárosi mobilitás, a budapesti közösségi élet fontos része. A pandémia előtti évben autóink évente több mint 10 millió utast szállítottak. Mondhatnánk, egy évben egyszer minden honfitársunk beül hozzánk. Bár a járványhelyzet okozta korlátozások miatt jelenleg kevesebben ülnek taxiba, továbbra sem találhatnánk jobb helyet és alkalmat, hogy sofőrjeink révén megtudjuk, hogy érzik magukat utasaink, mi foglalkoztatja őket, mit gondolnak a világ dolgairól? Ezúttal a megváltozó közlekedési szokások és a taxiválasztási preferenciák kerültek terítékre.

Hogyan változtatta meg közlekedési szokásait a koronavírus-járvány újabb hulláma?

A saját autómat leginkább városon kívül használom. Budapesten belül buliba, moziba, színházba inkább taxit. Rövidebb utakra? Rollert!
A vírus megjelenése óta egyre kevesebbet utazom tömegközlekedési eszközökön.
Ha egy tárgyalásra megyek, biztos, hogy taxit hívok. Frissen, pontosan érkezem, és a parkolással sem kell bajlódnom.

Ha taxitársaságot választ, mi alapján dönt?

Manapság egy jól működő mobilapplikáció szerintem alapvető elvárás.
Pontosság, tisztaság, valamint a sofőrök felkészültsége és udvariassága kiemelten fontos szempont.
Az élet minden területén törekszem a környezettudatosságra. Ezért nálam mindenképpen plusz pont, ha teljesen elektromos taxit is tudok rendelni.

Mit szólna hozzá, ha legközelebbi telefonos taxirendelését egy robot fogadná?

Ha ez azzal jár, hogy nem kell perceket várakoznom a kezelőre, akkor örömmel!
Persze, de csak akkor, ha könnyedén tudunk társalogni és megérti, amit mondok.
Én általában taxirendelő mobil applikációt használok, de ha szépen cseng a robot hangja, szívesen kipróbálom.