Háromgyermekes édesanya az év taxisofőrje

Háromgyermekes édesanya az év taxisofőrje

Dudás Zoltán díj 2020

 

SAJTÓKÖZLEMÉNY

 

Háromgyermekes édesanya az év taxisofőrje

 

Budapest, 2021. január 21. – A Főtaxi sofőrjeinek szavazatai alapján Váradi Zsuzsanna kapta meg Az év taxisofőrje díjat. A háromgyermekes édesanya 5 éve taxizik és azt tervezi, hogy még az idén egy környezetkímélő elektromos autóra vált.


 

December 18-án a Főtaxi központjában adták át a Dudás Zoltánról, a taxis közösség legendás alakjáról elnevezett – Az év taxisofőrje díjat, amelyet 2020-ban a taxisok szavazatai alapján Váradi Zsuzsanna érdemelt ki. Az év taxisofőrje öt éve van a szakmában, a Főtaxinál négy éve dolgozik. Szereti a munkával járó függetlenséget, azt hogy taxisként nincs beosztás vagy kötött munkaidő.

Bár sokan gondolják úgy, hogy a taxizás tipikusan férfi foglalkozás, a Főtaxinál nem ritka, hogy nők ülnek a volánnál. Kevesen tudják, de a világon az első női taxisofőr is magyar volt: Frau von Papp 1907-ben, Berlinben vágott bele a bérkocsizásba.

„Biztos vagyok benne, hogy ő is olyan rátermett és előremutató gondolkodású hölgy volt, mint Zsuzsa, aki imád vezetni és beszélgetni az utasokkal. Nem véletlen, hogy a taxis-kollégákat is megnyerte, hiszen mindig kész segíteni és ötleteivel, javaslataival segíti a teljes Főtaxi csapat munkáját.”

– árulta el Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.

„Mivel általában este és éjszaka dolgozom, sokan kíváncsiak arra, hogy nem veszélyes-e éjszaka nőként taxizni. Persze néha előfordulnak problémás utasok, de ezt a diszpécserszolgálat és a kollégák segítségével mindig sikerül megoldani”

– monda el Váradi Zsuzsanna, akinek a párja szintén taxizik, három lánya pedig már felnőtt.

Az év taxisa már túl van 350.000 kilométeren, és azt tervezi, hogy a jelenleg használt hétszemélyes Volkswagen Touranját még az idén lecseréli egy környezetkímélő elektromos autóra. A kiszemelt Kia e-Niróra azért esett a választása, mert akár napi 400 km-t is meg tud tenni, és még az utasok csomagjai is elférnek benne. Ezzel nem csak a környezetet óvja, de az elektromos autókat használókat megillető tagdíjkedvezmény és a reptéren a Főtaxi saját töltőit használva a költségei is csökkennek majd.

 


A Főtaxiról

A Főtaxi Zrt. Magyarország legnagyobb taxitársasága, amely több mint 100 éves múltra tekint vissza. A Főtaxi Zrt. jogelődjét, az Autótaxi Rt.-t 1913-ban alapították, az ország első és Európa hetedik taxitársaságaként. A Főtaxi-csoporthoz tartozó Főtaxi, Budapest Taxi és MB Elit Taxi összesen mintegy 1500 taxis vállalkozó közreműködésével végzi személyszállítási szolgáltatását, elsősorban Budapesten és a fővárosi agglomerációban. A vállalat 2019-ben éves összevetésben közel 11%-kal, 2,7 milliárd forintra növelte nettó árbevételét. 2013-ban a Főtaxi elsőként kapta meg a Budapesti Közlekedési Központtól a „minősített fuvarszervező” igazolást, megbízható partnerként pedig 2010 óta a Liszt Ferenc repülőtér hivatalos szerződött szállító partnere. További információ: www.fotaxi.hu

A díjról

A 2019-ben alapított díj azon taxisofőr munkájának elismerésére szolgál, aki - Dudás Zoltán nyomdokait követve - az adott évben a legtöbbet tette a taxis szakma elismertségéért, népszerűsítéséért. Az év taxisofőrje díjra minden évben 5 taxis kollégát jelöl a Főtaxi vezetősége. A díj odaítéléséről az aktív állományban lévő kollégák szavazással döntenek. Az idén a szavazatok közel felével a taxis szakma Váradi Zsuzsannát díjazta, az elismeréshez egy hónap tagdíjmentesség is jár.

Dudás Zoltánról

Dudás Zoltán 1977-ben ült először szabadjelzős autó volánjánál, mint másodállású taxis, amikor a Főtaxi „Prielle” garázs aktív tagja lett. 1984-től már főállásban szállította Budapest utazóközönségét, először magántaxisként, majd 1985-től City Taxi égisze alatt.
Utóbbinál 1996-tól a Felügyelő Bizottság Elnöke lett, 1999 és 2001 közt pedig a City Taxi Szövetkezet elnökeként dolgozott. 2002-től az Est Taxi, 2003-tól 2008-ig a BudaTaxi-Tele5Taxi taxi üzletág igazgatójaként kamatoztatta tudását. 2008-ban visszatért a Főtaxihoz, és csatlakozott a BKIK vezetőségéhez, 2018. augusztus 31-én pedig innen ment nyugdíjba. Néhány hónappal később, október 30-án, súlyos betegség következtében, az egész taxis társadalom legnagyobb bánatára, elhunyt.
Szakmai érdemei közé tartozik, hogy már a 2000-es évek elején híve volt a néma címkiadásnak. Aktív támogatója volt a hatósági rögzített tarifának és a 2018-as tarifaemelésnek is. Minden esetben a taxis vállalkozók szakmai és anyagi elismertségének javításán dolgozott.