Ismét a Főtaxi nyerte a Budapest Airport taxis személyszállítási tenderét![]() ► bővebben |
Főtaxival érkezik a JÓkenyér pékség adománya a Gyermekklinikára![]() ► bővebben |
FIX ÁRAS CSOMAGSZÁLLÍTÁS![]() ► bővebben |
Georgopulosz Jorgosz lett az év taxisofőrje 2019-ben!![]() ► bővebben |
Elindul a Főtaxi Zöldút Programja![]() ► bővebben |
Női taxisofőrök a világ körül![]() ► bővebben |
A Főtaxi az ITU Telecom World 2019 hivatalos szállító partnere![]() ► bővebben |
Elektromostaxi-trendek: virágzó piac, változó játékszabályok![]() ► bővebben |
A legolcsóbb és legdrágább taxik a világon![]() ► bővebben |
Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek![]() ► bővebben |
Kihívások a taxi szoftverpiacon![]() ► bővebben |
Taxis arcok: Reich Ádám![]() ► bővebben |
Dinamikusan és fenntartható módon növeli fuvarszámát a Főtaxi![]() ► bővebben |
Hatalmas siker volt a Főtaxi és Budapest Taxi közös családi napja![]() ► bővebben |
Taxis arcok![]() ► bővebben |
Zalában található a taxizás jövője![]() ► bővebben |
Főtaxi és Budapest Taxi közös családi nap![]() ► bővebben |
A Nissan Leaf-ekkel a Főtaxi a jövőre szavaz![]() ► bővebben |
A négy keréken gördülő erőmű![]() ► bővebben |
Jönnek az „okos” városok „okos” autói![]() ► bővebben |
Innováció és fenntarthatóság – trendek a taxis piacon![]() ► bővebben |
Szomorú szívvel búcsúzunk szeretett barátunktól, kollégánktól, Dudás Zoltántól.![]() ► bővebben |
SAJTÓKÖZLEMÉNY 2018. március 27.![]() ► bővebben |
69. IPMC Rendőrmotoros Verseny![]() ► bővebben |
Így készült a reptéri pultunk a tranzitban 🙂![]() ► bővebben |
FŐTAXI CSALÁDI NAP 2016.![]() ► bővebben |
Épp a taxik maradnának ki a meccsőrületből? Á, dehogy!![]() ► bővebben |
Meglepőt nyilatkozott Storck a kiütéses vereség után![]() ► bővebben |
A FŐTAXI bemutatja: Így hasítanak Fehérvári Csabáék...![]() ► bővebben |
Mátrai tekergő![]() ► bővebben |
Hátrányos helyzetű gyermekek nyaralása összefogással![]() ► bővebben |
Találjon haza minden csellengő gyerek!![]() ► bővebben |
Rólunk ír a Kreatív Online 🙂![]() ► bővebben |
Minden téren megújult a Főtaxi mobilalkalmazása![]() ► bővebben |
Itt az új TV reklámfilm!![]() ► bővebben |
Ha ma csak egy appot telepítesz a mobilodra, ez legyen az![]() ► bővebben |
A Főtaxi applikációja mindent visz!![]() ► bővebben |
A FŐTAXI a MOKKÁBAN!![]() ► bővebben |
FŐTAXI Motorosok Baráti Köre![]() ► bővebben |
Élményautózás Subaruval![]() ► bővebben |
Greenairport Pályázat![]() ► bővebben |
BUD Greenairport: Nyertünk!![]() ► bővebben |
A TV2 a FŐTAXI Székházban!![]() ► bővebben |
Elekromos autó történelem![]() ► bővebben |
A Nissan Leaf akkumulátorról![]() ► bővebben |
Fogyasztás vs.kilométerek![]() ► bővebben |
Gyorstöltő a FŐTAXI székházban![]() ► bővebben |
Számoljunk utána...![]() ► bővebben |
Villámtöltő kisokos![]() ► bővebben |
Szunomár Tibor vezérigazgató:![]() ► bővebben |
NYEREMÉNYJÁTÉK![]() ► bővebben |
Interjú Fehérvári Csabával![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP: Rövidfilm sorozat![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP - VIDEÓ!![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP rallys szemmel![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP - FOTÓALBUM![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP - BESZÁMOLÓ![]() ► bővebben |
Fehérvári Csaba győzött!![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP: Együtt a Csapat![]() ► bővebben |
Összefogással a gyermekekért![]() ► bővebben |
Ajándék kávé a Főtaxisoknak!![]() ► bővebben |
Videó a Miskolc Rally-ról![]() ► bővebben |
FŐTAXI már Windows phone-on is![]() ► bővebben |
...nem csak a Föld napján....![]() ► bővebben |
FŐTAXI Családi Nap!![]() ► bővebben |
Életet mentenek a FŐTAXISOK![]() ► bővebben |
Általános Szerződési Feltételek
Általános szerződési feltételek
a Főtaxi Zrt. szerződéses partnerei által a Főtaxi védjegye alatt végzett
SZEMÉLYTAXI-SZOLGÁLTATÁSRA
- Az általános szerződési feltételek hatálya
A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Főtaxi Zrt. (1087 Budapest, Kerepesi út 15., Cg. 01-10-042322, tel.: (1) 222-2-222, fax: (1) 422-2103, honlap: fotaxi.hu/www.fotaxi.eu e-mail cím: titkarsag.fotaxi@fotaxi – a továbbiakban: Főtaxi) mint önálló diszpécserszolgálat (személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat) által szervezett, vele szerződéses kapcsolatban álló, személytaxi-szolgáltatást végző vállalkozások (a továbbiakban: szolgáltató) által nyújtott személytaxi-szolgáltatásra (a továbbiakban: szolgáltatás) vonatkoznak.
1.2 A szolgáltatás igénybevevője (a továbbiakban: utas) a szolgáltatás megrendelésével, igénybevételével fogadja el az ÁSZF-et, amely – előzetes megismerhetősége érdekében – a Szolgáltató honlapján (www.fotaxi.hu, www.fotaxi.eu) folyamatosan közzétételre kerül.
1.3 A Főtaxi kijelenti, hogy az ÁSZF a jogszabályi előírásokon, illetve a személytaxi-szolgáltatáshoz szokásosan, az utasközönség által az elmúlt években megszokott feltételeken túl az utasokra nézve hátrányos vagy szokatlan feltéteket nem tartalmaz.
1.4 Abban az esetben, ha a szolgáltatást a maga vagy más részére igénybe venni kívánó természetes vagy jogi személy a szolgáltatás tekintetében a Főtaxival külön írásbeli szerződést (a továbbiakban: külön szerződés) köt, az ÁSZF rendelkezései csak a külön szerződésben eltérően nem szabályozott kérdésekben irányadóak.
1.5 Abban az esetben, ha az utas egyes, a jelen ÁSZF-ben nem szabályozott lehetőségeket (így különösen az előre fizetett, ún. pre-paid taxikártyát) vesz igénybe, az ÁSZF rendelkezései a külön szabályozott lehetőségre vonatkozó szabályokkal együtt irányadóak.
- A szolgáltatás
2.1 A szolgáltatás személytaxi-szolgáltatás, amely alapján a szolgáltató az utast (utasokat), valamint annak poggyászát az ÁSZF rendelkezései szerint az utas(ok) igénye szerinti helyre elszállítja.
2.2 A szolgáltató a szolgáltatást csak az engedélye szerinti működési területen (Budapest és Pest megye) kezdheti meg, ezen felül az általa szállított utast a működési területen kívülről visszaszállíthatja, továbbá a működési területen kívül utast csak írásbeli előrendelés alapján, a működési területen levő úti céllal vehet fel.
2.3 A Főtaxi – tekintettel arra, hogy a szolgáltatást a szolgáltató teljesíti – a szolgáltatásért nem felelős, vállalja ugyanakkor, hogy a szolgáltatás teljesítésével kapcsolatos problémák és panaszok esetén az ügyet haladéktalanul kivizsgálja, és indokolt esetben szankcionálja, illetőleg közreműködik abban, hogy a szolgáltatás igénybe vevője megfelelő jóvátételhez juthasson.
2.4 A szolgáltatót a szolgáltatásra – az alábbi (a)–(d) alpontban meghatározott kivétellel – szerződéskötési kötelezettség terheli.
(a) Nem köteles elvállalni az utas szállítását a szolgáltató vagy képviseletében a személytaxi vezetője, ha azt a telephelye helységének közigazgatási határától számított 30 km-t meghaladó távolságra rendelik meg.
(b) A szolgáltató vagy képviseletében a személytaxi vezetője a személyszállítást megtagadhatja, vagy az utast a személyszállításból kizárhatja, ha az utas
(i) ittas vagy bódult állapotban van, vagy botrányosan viselkedik,
(ii) magatartásával a közlekedés biztonságát, saját vagy utastársai testi épségét, egészségét, a személytaxinak vagy berendezéseinek az épségét sérti, vagy veszélyezteti, vagy
(iii) ruházatával, poggyászával, vagy más módon a járművet beszennyezheti.
(c) A magatehetetlen vagy a szolgáltatás igénybevételére kísérő nélkül nem képes személy, valamint a hat éven aluli kiskorú személy, kísérő nélküli szállítását a szolgáltató vagy képviseletében a személytaxi vezetője megtagadhatja.
(d) A szolgáltató megtagadhatja a szolgáltatás teljesítését, ha azt a jogszabály alapján az ÁSZF kifejezetten lehetővé teszi.
- A szolgáltatás igénybevétele
3.1 A szolgáltatást az utas
(a) a Főtaxitól vagy a szolgáltatótól telefonon, mobiltelefonos alkalmazás segítségével, telefaxon, e-mailben vagy on-line történő előzetes megrendeléssel (a továbbiakban: megrendelés), amely azonnali, avagy az utas által előre meghatározott időpontban kezdődő szolgáltatásra vonatkozó megrendelés (ez utóbbi a továbbiakban: előrendelés) lehet;
(b) a taxiállomáson (droszton) várakozó személytaxiba utazási céllal történő beszállással,
(c) a szabad jelzéssel közlekedő személytaxi megállításával vagy szabad jelzéssel várakozó személytaxiba történő beszállással, vagy
(d) a személytaxi vezetőjével szóban kötött megállapodás útján
veheti igénybe.
3.2 A szolgáltatásra a szerződés
(a) az előzetes megrendelés elfogadásával,
(b) az utasnak – feltéve, hogy a személytaxi vezetője a fenti 2.4 pont alapján nem tagadja meg a személyszállítást – a taxiállomáson várakozó, vagy a szabad jelzéssel közlekedő személytaxiba utazási szándékkal történő beszállásával, vagy
(c) az utas és a személytaxi vezetője közötti megállapodás megkötésével
jön létre.
3.3 A fenti 3.1 pont szerinti
- a) megrendelés esetén a Főtaxi – ha a kiállási cím Budapesten van – rendszerint 3-15 percen belüli
- b) előrendelés esetén az előre meghatározott időpontra történő kiállást vállal azzal, hogy rendkívüli esetekben (pl. forgalmi és közlekedési akadályok, szélsőséges időjárási helyzet) a kiállási idő ettől eltérhet.
Vis maior (pl. tömegközlekedési sztrájk, természeti csapás vagy emberi tevékenység során előállt vészhelyzet) esetében a Főtaxi vagy a szolgáltató a szerződésben foglaltak teljesítésére nem, vagy csak korlátozottan képes, s ezen esetekre felelősséggel nem tartozik.
- A szolgáltatás teljesítése
4.1 Kapcsolatfelvétel az utassal
Megrendelés esetén a rendelési címre való megérkezést követően a szolgáltató a rendelkezésre álló információk alapján minden ésszerűen elvárható intézkedést elkövet az utassal való kapcsolatfelvétel érdekében (kapucsengő, kaputelefon, porta, recepció). Amennyiben a gépjárművezető az utassal nem tudott kapcsolatot létesíteni, a gépjárművezetőt megilleti a reklamálás joga.
4.2 Az utasok jogai, a személytaxi vezetőjének kötelezettségei az utassal szemben
4.2.1 Az utas jogosult
(a) tiszta, jó állapotban lévő, valamennyi szükséges engedéllyel rendelkező, biztonságos személytaxiban utazni;
(b) udvarias, valamennyi közlekedési szabályt betartó sofőrrel utazni;
(c) nyugodt, csendes, rádióforgalmazástól, rádióhallgatástól, dudaszótól, a járművezető általi mobiltelefon-használattól mentes utazáshoz;
(d) dohányfüst-mentes utazáshoz;
(e) önállóan, a személytaxi más utassal való megosztása nélküli utazásra, kivéve, ha az utas máshogy rendelkezik;
(f) olyan gépkocsivezetővel közlekedni, aki rendelkezik személytaxis szolgáltatói képesítéssel, és azonosító lapja a műszerfalon, jól látható helyen van elhelyezve;
(g) minden esetben a hitelesített taxaméter által generált viteldíjat kell fizetnie (5. fejezet), és arról bizonylatot kapnia;
(h) igénye szerint légkondicionálásra vagy fűtésre;
(i) bankkártyával felár nélkül történő fizetésre;
(j) működő biztonsági öv használatára, amely minden utas számára ajánlott;
(k) vakvezető kutya szállítására.
4.2.2 A személytaxi vezetője köteles az utassal szemben minden körülmények között udvarias, segítőkész magatartást tanúsítani.
4.2.3 A személytaxi vezetője köteles az utasnak segítséget nyújtani be- és kiszállásnál. Amennyiben a címre érkezést követően a körülmények megengedik, a személytaxi vezetője lehetőség szerint várja az utast a személytaxi mellett, hogy számára a beszállást a személytaxi ajtajának kinyitásával megkönnyítse, illetve a csomagokat szükség szerint a csomagtartóban elhelyezze. Mozgásában korlátozott, vagy nehezen mozgó utas esetén (pl. mankót használ, kerekesszékkel közlekedik, vak vagy gyengén lát, idős) a személytaxi vezetője a körülményektől függetlenül köteles a ki-, és beszálláshoz, valamint a kényelmes utazáshoz szükséges segítséget nyújtani (pl. ülésbeállítás).
4.2.4 A személytaxi vezetője a szolgáltatás megkezdése előtt köteles az úti cél ismeretében az útvonalat az utassal egyeztetni. Az egyeztetés során a személytaxi vezetője köteles felhívni az utas figyelmét az ismerete szerint fennálló forgalmi akadályokra. Amennyiben az utas a személytaxi vezetőjére bízza az útvonal megtervezését, abban az esetben a személytaxi vezetője köteles a legrövidebb útvonalat választani; ettől eltérni kizárólag az utas beleegyezésével lehet. A személytaxi vezetője csak az utassal történő útvonal egyeztetést követően indulhat el. Amennyiben a személytaxi vezetője nyelvi vagy más ok miatt az utassal nem tud útvonalat egyeztetni, köteles a legrövidebb útvonalat választani. A személytaxi vezetője ugyanakkor nem köteles olyan útvonalon fuvart teljesíteni, amely a Gépjármű épségét veszélyeztetheti.
4.2.5 A személytaxi vezetője az utassal bizalmaskodó beszélgetést nem kezdeményezhet, illetve a beszélgetést nem erőltetheti. Amennyiben az utas kezdeményez beszélgetést a személytaxi vezetőjével, abban az esetben a személytaxi vezetője köteles a társalgást udvarias hangnemben, az utas hangulatához mérten folytatni.
A személytaxi vezetője politikai tartalmú, alkotmányos, személyiségi jogok körébe tartozó (pl. faji, vallási, kisebbségi kérdések) beszélgetést nem kezdeményezhet, az ilyen irányú kérdésekre nem köteles válaszolni. Az esetleges beszélgetés során a személytaxi vezetője az utas magánügyeivel (ideértve a jövedelmi, vagyoni viszonyokat is), magánéletével kapcsolatos kérdést nem tehet fel, továbbá nem hozhat az utas tudomására olyan információt, amely annak magánéletét, magánügyeit érinti, vagy érintheti. A személytaxi vezetője a diszkréció szabályait köteles betartani.
A személytaxi vezetője a saját magánéletére, magánügyeire vonatkozó kérdésekre nem köteles válaszolni, az e körben történő közlések saját döntésétől függenek. A személytaxi vezetője az utast nem terhelheti saját magánéleti, jövedelmi vagy egyéb problémáival. A személytaxi vezetője szexuális/erotikus tartalmú megjegyzéseket az utasra nem tehet, szexuális kapcsolat létesítését nem ajánlhatja fel, az utas kinézetére vonatkozóan az udvariasság határain belül kizárólag pozitív véleményt nyilváníthat.
4.2.6 A személytaxi vezetője a tudomására jutott üzleti vagy magántitkot köteles megőrizni tekintet nélkül arra, hogy az közvetlen közlés útján, vagy közvetett módon (pl. telefonbeszélgetés vagy az utasok közötti beszélgetés) jutott a tudomására.
4.2.7 A személytaxi vezetője műsorszóró rádiót, magnót, CD-t kizárólag az utas előzetes hozzájárulásával hallgathat, televíziót az utas előzetes hozzájárulásával sem hallgathat/nézhet. Ha az utas kéri, a rádió, magnó, CD működtetését meg kell szüntetni. Rádiózás esetén – amennyiben ennek technikai feltételi fennállnak, és az utas igényli – a személytaxi vezetője köteles az utas által kért rádióadóra váltani.
4.2.8 A személytaxi vezetője a lehetőségekhez képest kötelezett a személytaxi belső hőmérsékletének megfelelő szabályozására; az ablakot lehúzni, felhúzni, a fűtést és a klímaberendezést szabályozni csak az utas kérése vagy beleegyezése esetén lehet.
4.2.9 A személytaxi vezetője csak különösen fontos helyzetekben használhat mobiltelefont. Hívás fogadását az utas jelenlétében minden esetben a lehető legrövidebb időn belül be kell fejezni.
4.2.10 A személytaxiban a dohányzás a jogszabály erejénél fogva tilos.
4.3 Poggyász- és előállat szállítása
4.3.1 Az utas olyan méretű poggyászt vihet magával, amelyet a csomagtérben vagy az üres ülésen el lehet helyezni. Az utasnak az utastérbe magával vitt poggyászáért és értéktárgyaiért a szolgáltató nem tartozik felelősséggel.
4.3.2 Poggyászként nem szállítható olyan tárgy amely
(a) méreténél vagy súlyánál fogva a járművön erre kijelölt helyen nem helyezhető el,
(b) a személytaxi vezetője, az utas vagy a többi utas egészségében, testi épségében, ruházatában, kézipoggyászában kárt okozhat, vagy
(c) a járművet megrongálhatja vagy beszennyezheti.
A szolgáltató vagy a személytaxi vezetője megtagadhatja olyan poggyász szállítását, amely a személytaxit, más utasok ruházatát vagy az utasok poggyászát beszennyezheti, illetve a biztonságos közlekedést zavarja.
4.3.3 Élőállat-szállítására vonatkozóan a 4.3.2 pont rendelkezései irányadóak, azzal, hogy az élőállat szállítása az alábbi 4.4 pont szerinti különleges igénynek minősül.
4.3.4 Amennyiben a személytaxi vezetője a személytaxiban bármilyen értéktárgyat talál, azt haladéktalanul jelezni köteles a Főtaxinak, amely a talált értéktárgyakról nyilvántartást vezet. A talált értéktárgyak megőrzése a személytaxi vezetőjének kötelezettsége. Amennyiben az utas személye és elérhetősége ismert, úgy a Főtaxi haladéktalanul értesíti arról, hogy az értéktárgyat a személytaxiban hagyta, és tájékoztatja az értéktárgy átvételének lehetőségeiről.
4.4 Különleges igények
4.4.1 A Főtaxi szervezésével működő szolgáltatók valamennyi, a jogszabályban előírt feltételnek meg kell, hogy feleljenek, ugyanakkor a szolgáltatásban részt vevő személytaxik és a szolgáltatók eltérő adottságaira is figyelemmel a jelen ÁSZF alapján az utasok személytaxi-szolgáltatásra vonatkozó különleges igényeinek kielégítése nem feltétlenül biztosítható.
E körben különleges igénynek minősül például:
- élőállat szállítása,
- kerekesszék szállítása,
- gyermekülés,
- extra méretű poggyász (sífelszerelés, kerékpár, stb.) szállítása.
4.4.2 A személytaxi-szolgáltatásra vonatkozó különleges igény díjmentesen kerül teljesítésre, azonban javasolt ilyen esetekben a megrendelés Főtaxinál történő kezdeményezése, annak érdekében, hogy a szolgáltatásra az azt vállaló és teljesíteni képes szolgáltató kerüljön kiválasztásra.
4.4.3 A személytaxi-szolgáltatás körébe nem tartozó igények (így különösen kísérés, csomag kézi szállítása, repülőtéri táblázás, ügyintézési feladat, beszerzés, stb.) nem tartoznak az ÁSZF hatálya alá, azokra a jogszabályi keretek között a szolgáltatóval vagy a Főtaxival kötött külön megállapodás esetén lehet mód.
4.5 A személytaxiban az utas által okozott károk (szennyezés, rongálás)
4.5.1 A személytaxi megrongálása, az utastér maradandó beszennyezése, illetve egyéb károkozás esetén a szolgáltató jogosult az utas részéről az általa okozott károk megtéríttetésére, a követelés érvényesítésével kapcsolatos minden kiadás, költség az utast terheli.
4.5.2 Amennyiben a káreseménnyel kapcsolatosan a szolgáltató és az utas nem tudnak megállapodni, a szolgáltató köteles a Főtaxit tájékoztatni, annak érdekében, hogy a Főtaxi megbízottja a helyszínre érkezzen, és a káreseményről jegyzőkönyvet vegyenek fel, amelyet az utas is aláír. Amennyiben a jegyzőkönyv aláírását az utas megtagadja, ennek a tényét, valamint okát a Főtaxi megbízottja a jegyzőkönyvben köteles feltüntetni, továbbá szükség esetén rendőr intézkedését kérni.
- A szolgáltatás ellenértéke
5.1 Az ÁSZF alapján végzett személytaxi-szolgáltatás ellenértéke a viteldíj.
A viteldíjat a viteldíjmérő készülék (a továbbiakban: taxaméter) a következő elemekből képezi:
(a) alapdíj: a szolgáltatás igénybevételének megkezdésekor felszámítható díj;
(b) távolsággal arányos egységdíj: a taxaméter által a megtett út alapján felszámítható díj (mértékegysége: forint/kilométer);
(c) idővel arányos egységdíj: a szolgáltatás közben a taxaméter által az eltelt idővel arányosan felszámítható díj (mértékegysége: forint/perc).
A fizetendő viteldíjat a taxaméter az alapdíjból, a távolsággal arányos díjból és az idővel arányos díjból – a határsebesség figyelembevétele mellett – képezi. A határsebesség az a sebességérték, amelynél nagyobb sebességgel haladó személytaxi taxamétere a távolsággal arányos díjnövekményt, e sebességérték alatt pedig az idővel arányos díj növekedését rögzíti, az idővel arányos egységdíj 15 km/óra határsebesség érték alatt kerül alkalmazásra.
5.2 A viteldíj mértéke a következő (a díjtételek az általános forgalmi adót tartalmazzák):
Alapdíj (Ft) | Távolsággal arányos egységdíj (Ft/km) | Idővel arányos egységdíj (Ft/perc) |
700,- | 300,- | 75,- |
A Budapest közigazgatási területén megkezdett, de a közigazgatási határon kívülre irányuló személytaxi-szolgáltatás teljesítése esetén a Budapest közigazgatási határáig teljesítendő visszaútra a szolgáltató a fenti viteldíjat alkalmazhatja.
5.3 A fizetendő viteldíj képzése
(a) az utas személytaxiba történő beszállását követően a taxaméter elindításával kezdődik meg és az utas által kért végcélra való megérkezéskor a taxaméter leállításával fejeződik be.
(b) előrendelés vagy megrendelés esetén, a fizetendő viteldíj képzése az utas és a Főtaxi által előzetesen meghatározott időpontban kezdődik meg, ha a személytaxi az előzetesen meghatározott időpontban az előrendelés vagy a megrendelés címén tartózkodik.
5.4 Mivel a szolgáltatást a Főtaxival szerződésben álló szolgáltató teljesíti a saját nevében és javára, a viteldíj is a szolgáltatót illeti, ő a számla (nyugta) kiállítója és annak jogosultja is. A Főtaxi a fuvarközvetítésért az utastól díjazásra nem jogosult.
5.5 A viteldíj a szolgáltatás teljesítésével egyidejűleg esedékes. A viteldíjat az utas készpénzben vagy (többlet díj nélkül) bankkártyával, magyar forintban köteles kiegyenlíteni.
Más fizetési megoldások alkalmazására külön szerződés vagy az ÁSZF 1.5 pontjában írt lehetőség igénybevétele esetén van mód.
- Egyéb rendelkezések
6.1 Az ÁSZF rendelkezéseivel érintett jogviszonyra alapvetően az alábbi jogszabályok rendelkezései irányadóak:
(a) a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
(b) a Kormány 176/2015. (VII. 7.) Korm. rendelete a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról,
(c) a 31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy. rendelet a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról.
6.2 Az utas a szolgáltatással kapcsolatosan a következő helyeken tehet panaszt vagy bejelentést:
(a) Főtaxi Autóközlekedési és Szolgáltató Zrt.,
cím: 1087 Budapest, Kerepesi út 15.
telefon: Diszpécserközpont: a hét minden napján, 0-24 órában:
(1) 222 2 222, (20) 222 2 222, (30) 222 2 222; (70) 222 2 222
Ügyfélszolgálat: munkanapokon 9-17 óra között: (1) 422 2160
e-mail: reklamacio@fotaxi.hu
A Főtaxi kiemeltnek tartja szolgáltatásai magas minőségét, erre tekintettel kiterjedt minőségbiztosítási rendszert üzemeltet, továbbá a szolgáltatókkal kötött szerződések alapján etikai bizottság gondoskodik az ÁSZF, valamint a szakmai és etikai szabályok betartásáról.
A fent írt csatornákon a Főtaxi szívesen fogadja egyéb észrevételeiket és javaslataikat is.
(b) BKK Zrt. Ügyfélszolgálata
1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19-21.
e-mail: bkk@bkk.hu
tel: +36 1 3 255 255; +36 30 774 1000
(c) Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelőség,
Fogyasztókapcsolati Iroda
1052 Budapest, Városház utca 7.
Nemzeti Közlekedési Hatóság
1066 Budapest, Teréz krt. 62.
e-mail: office@nkh.gov.hu
tel: +36 1 373 1400
6.3 A szolgáltatással kapcsolatosan személyes adatok kezelésére is sor kerül. Az adatkezelés szabályait a Főtaxi Adatkezelési Szabályzata tartalmazza (www.fotaxi.hu/www.fotaxi.eu), amely a jelen ÁSZF részének minősül. Amennyiben az adatkezelési szabályokat nem fogadja el, adatait ne adja meg a Főtaxi részére!
6.4 A jelen szövegezésű ÁSZF 2017. május 1. napján lép hatályba.
6.5 A Főtaxi egyoldalúan jogosult az ÁSZF megváltoztatására, azzal, hogy a már megkötött szerződésekre a megkötéskor hatályos szerződési feltételek vonatkoznak.