Cégtörténet

69. IPMC Rendőrmotoros Verseny

Łódź (Lengyelország) városában győzött a Hungária Rendőregylet


► bővebben

Így készült a reptéri pultunk a tranzitban :-)

Werk fotók!


► bővebben

FŐTAXI CSALÁDI NAP 2016.

A Főtaxi idén is megrendezte hagyományos családi napját.


► bővebben

Épp a taxik maradnának ki a meccsőrületből? Á, dehogy!

Este 9-kor a belga válogatott ellen lép pályára a nemzeti tizenegy Toulouse-ban. Vasárnap vélhetően minden erről a mérkő


► bővebben

Meg­le­pőt nyi­lat­ko­zott Storck a ki­üté­ses ve­re­ség után

Így ér­té­kelt a német ka­pi­tány a ma­gyar vá­lo­ga­tott nagy uta­zása végén.


► bővebben

A FŐTAXI bemutatja: Így hasítanak Fehérvári Csabáék...

Egri, szombathelyi és miskolci rally - videó beszámolók!


► bővebben

Mátrai tekergő

Vasárnap gyönyörű időben 4 motor, 5 fő, 8 kerék elindult, hogy felfedezze a Mátra szépségeit.


► bővebben

Hátrányos helyzetű gyermekek nyaralása összefogással

A Főtaxi Zrt. 2016-ban is örömmel támogatja a gyermekeket a Mosoly Alapítvánnyal közös szervezésben


► bővebben

Találjon haza minden csellengő gyerek!

Köszönjük a Metropolnak, hogy kiemelt felületet biztosított a nemes ügy bemutatására!


► bővebben

Rólunk ír a Kreatív Online :-)

A Főtaxi 1100 taxijában keresi mostantól az eltűnt fiatalokat


► bővebben

Minden téren megújult a Főtaxi mobilalkalmazása

Az innováció és a modernizált ügyfélközpontúság a taxitársaságok útja.


► bővebben

Itt az új TV reklámfilm!

Regisztráld bankkártyádat a FŐTAXI applikációban és utazásodat már mobillal is fizetheted!


► bővebben

Ha ma csak egy appot telepítesz a mobilodra, ez legyen az

A Főtaxi itt is magasabb sebességfokozatba kapcsolt.


► bővebben

A Főtaxi applikációja mindent visz!

A legfontosabb a minőség és a felhasználói élmény.


► bővebben

A FŐTAXI a MOKKÁBAN!

A FŐTAXI megújult mobil applikációja is téma volt a Mokkában.


► bővebben

FŐTAXI Motorosok Baráti Köre

Az évadnyitó túrára április 3-án került sor.


► bővebben

Élményautózás Subaruval

Tavaly a Főtaxis Napon nyert „élmény autózást” Perendy Gábor főtaxis kollégánk.


► bővebben

Greenairport Pályázat

A FŐTAXI elnyerte a "Partner of the Year" fődíjat


► bővebben

BUD Greenairport: Nyertünk!

A Budapest Airport díjátadó gáláján Szunomár Tibor vezérigazgató vette át a díjat.


► bővebben

A TV2 a FŐTAXI Székházban!

Kárász Robi élőben tesztelte, hogy működik a taxisok számára kifejlesztett pánikgomb.


► bővebben

Elekromos autó történelem

Út a Nissan Leaf-ig...Magyar fejlesztések, csodás találmányok a hőskorban.


► bővebben

A Nissan Leaf akkumulátorról

Milyen gyorsan töltődik az akkumulátor? Mennyi rá a garancia?


► bővebben

Fogyasztás vs.kilométerek

Igaz, hogy elektromos autókkal csak átlagosan 150 km tehető meg egy töltéssel?


► bővebben

Gyorstöltő a FŐTAXI székházban

2014 decembere óta üzemel a Kerepesi úton a Nissan LEAF gyorstöltő.


► bővebben

Számoljunk utána...

Szunomár Tibor vezérigazgató: "A taxisok jövőjét meghatározza az elektromos autók költsége."


► bővebben

Villámtöltő kisokos

Jelentős különbség van az elektromos töltők között és mi eláruljuk, hogy mi az...


► bővebben

Szunomár Tibor vezérigazgató:

A Főtaxi – Nissan együttműködésről


► bővebben

NYEREMÉNYJÁTÉK

A Főtaxi „Szórakozóhelyi drosztok nyeremény” akció nyertese Havasi Tamás.


► bővebben

Interjú Fehérvári Csabával

A Historic Hobbycar komlói győztesével készült interjú a DuEn.hu-n.


► bővebben

FŐTAXIS NAP: Rövidfilm sorozat

A 2015-ben megrendezett Főtaxis nap legérdekesebb programjairól rövidfilm-sorozat készült.


► bővebben

FŐTAXIS NAP - VIDEÓ!

Az idén is videó összefoglalóval kedveskedünk azoknak a taxis kollégáknak, akik részt vettek a FŐTAXI Családi Napon.


► bővebben

FŐTAXIS NAP rallys szemmel

Egy Családi nap az autózás jegyében...


► bővebben

FŐTAXIS NAP - FOTÓALBUM

Szunomár Tibor, a Főtaxi vezérigazgatója jelképesen szuperhős elismerésben részesítette minden taxisát a cég nyári rende


► bővebben

FŐTAXIS NAP - BESZÁMOLÓ

Június 20-án rendeztük meg a Főtaxi családi napot az FTC Népligeti Sporttelepén.


► bővebben

Fehérvári Csaba győzött!

Csabáék Székesfehérváron, a Historic Kupában az első helyezést érték el!


► bővebben

FŐTAXIS NAP: Együtt a Csapat

Minden FŐTAXIS munkatársra számítunk június 20-án A FŐTAXIS Családi Napon!


► bővebben

Összefogással a gyermekekért

A hátrányos helyzetű gyerekek és kísérőik szállítását Bükfürdőre, a Főtaxi a Luxury Limousine Service Kft-vel közösen bi


► bővebben

Ajándék kávé a Főtaxisoknak!

Minden Főtaxis kolléga, aki az alábbi éjjel – nappali boltok valamelyikében vásárol és bemutatja a taxis igazolványát, a


► bővebben

Videó a Miskolc Rally-ról

Fehérvári Csaba - Bencsik Dániel kettős kiválóan szerepelt a Miskolc Rallyn


► bővebben

FŐTAXI már Windows phone-on is

Mától a FŐTAXI taxirendelő applikáció letölthető windows operációs rendszerű készülékekre!


► bővebben

...nem csak a Föld napján....

Főtaxi elektromos ellenőri autó a környezettudatosság jegyében!


► bővebben

FŐTAXI Családi Nap!

Időpont: június 20. (szombat) 9:00-16:00 között.


► bővebben

Életet mentenek a FŐTAXISOK

Március 30-án indult el a Főtaxi és a TEVAgy a Hős! program együttműködése, melynek keretein belül a taxitársaság állomá


► bővebben

Cégtörténet

Az első harminc év

A taxizás 1913. június 1-én indult a fővárosban 25 db Marta típusú, már taxaméterórával ellátott autótaxival. Az első Marták, majd a "nyalókának" becézett Magomobilok mellé később Fiatokat állított forgalomba a vállalat.

Az Autótaxi vállalat a harmincas években - főleg túrafuvarok lebonyolítására - beszerzett néhány reprezentatív, fekete 2200-as és 3600 cm3-es Fordot is. A vállalat és leányvállalatai 30 év után közel száz autótaxival és 92 autóbusszal rendelkeztek.

A Drost-rendszer (nevét Drost Tivadarról kapta) kiépítésével - a világon először Budapesten - a múlt század 30-as éveiben lehetővé vált a telefonos taxirendelés.

A telefonon rendelt taxit mindig a megrendelés címéhez legközelebbi taxiállomásról küldték a megrendelőhöz. A telefonközpont teljesítménye rohamosan emelkedett. A kezdeti napi 18 rendelés a negyvenes évek elején 4.500-ra emelkedett.

 

 

 

A második harminc év

Az Autótaxi Rt. a háború után 122 gépkocsival MOGÜRT Autótaxi Nemzeti Vállalat néven folytatta működését. Ekkor a magánkézben lévő taxi engedélyeket fokozatosan bevonták, így az Autótaxi vállalat uralta az egész piacot.

1947-ben Renault típusú autókkal újult meg a gépkocsipark. Ezeknél a kocsiknál került föl először a piros-fehér kockasor megkülönböztető jelzésként.

A taxizás 1948. márciusában került állami kézbe. Újabb fejlesztésként Skoda 1102-esek kerültek forgalomba. A Fővárosi Tanács kezelésébe 1951-ben került a vállalat, ekkor kapta a Fővárosi Autótaxi Vállalat nevet.

1960-ban már 900 fölé emelkedett a gépkocsiállomány, a telefonnal felszerelt taxiállomások száma pedig elérte a 100-at. A hatvanas években jelentősen gyorsult az Autótaxi vállalat fejlődése. A növekvő igényekhez új telephelyeket kellett építeni, bővült a tevékenységi kör is, többek között az autókölcsönzés bevezetésével. Bővíteni kellett a telefonközpontot, a Kerepesi úti épületet is.

 

A 60 éves évforduló ünneplésekor a szolgáltatás színvonalának emelése érdekében a taxikat URH készülékekkel szerelték fel. Ezek a taxik mobil forgalomirányító pontként működtek, állandóan az utcán cirkálva figyelemmel kísérték az igényeket, és azonnal intézkedtek. Több, mint  2500 képzett sofőrt és közel 1500 darab gépkocsit tudtak forgalomba állítani a csúcsidőkben.

 

A harmadik harminc év 

A megbízhatóság lett a legfőbb erénye és életfilozófiája a társaságnak, amikor a hatvanas évektől megszűnt monopol helyzete a taxis piacon. 1982-től ismét megjelentek a magántaxik az utakon. A FŐTAXI a megváltozott helyzetben is fontosnak tartotta, hogy tarifája egyszerű, áttekinthető legyen, hogy utazóközönsége bizalmát megtartsa.

A nagyvállalati formát 1993-ban fölváltotta a részvénytársaság.

1997-ben a FŐTAXI a sárga arculat megőrzésével újította föl kocsiparkját. A 200 darab nagy csomagterű, korszerű, légkondicionált taxikból álló, egységes arculatú gépkocsi flotta nagymértékben hozzájárult a "kockás taxi" töretlen népszerűségéhez.

Az utóbbi években profiltisztításra került sor, a klasszikus autókölcsönzési tevékenység helyébe a tartós bérbeadás lépett. A vállalati tulajdonú taxi gépkocsikat lassanként értékesítette a cég, és a vállalkozók ettől kezdve saját autóikkal végzik a taxi szolgáltatást. Jelenleg a taxi szolgáltatás piaci követelményekhez igazodó franchise rendszerben történik.

A 2010-es év a közel száz esztendős FŐTAXI Zrt. életében meghatározó jelentőségű, hiszen a Budapest Airport által kiírt repülőtéri tenderen a legjobb ajánlatot tevő Főtaxi lett a nyertes, így 2010. december 7-étől Magyarországon a legnagyobb hagyományokkal rendelkező taxicég szállíthatja a kedves utasokat mindkét terminál és a főváros között.

A BA döntésében a kedvező tarifák mellett szerepet játszott a Főtaxi elismertsége, megbízható és stabil háttere, korrekt üzleti magatartása és a magas szolgáltatási minőségre adott garanciák.

Napjainkban a FŐTAXI Zrt. több mint 1000 taxi gépkocsival végzi személyszállítási szolgáltatását elsősorban a fővárosban és az agglomerációban. A taxi flottánk méretének, valamint a szolgáltatást végző munkatársaink szakmai felkészültségének köszönhetően gyorsan, pontosan - nappali forgalomban is 3-10 percen belüli kiállási idővel - állunk kedves Utasaink rendelkezésére.

2013. szeptember 1. : A Főtaxi az első taxitársaság, amelyik megkapta a rendeletben előírt MINŐSÍTETT FUVARSZERVEZŐ igazolást!

A FŐTAXI egységes, sárga arculati színű gépkocsi flottája minden szempontból megfelel  a rendeletben előírtaknak.