Háromgyermekes édesanya az év taxisofőrje![]() ► bővebben |
Ismét a Főtaxi nyerte a Budapest Airport taxis személyszállítási tenderét![]() ► bővebben |
Főtaxival érkezik a JÓkenyér pékség adománya a Gyermekklinikára![]() ► bővebben |
FIX ÁRAS CSOMAGSZÁLLÍTÁS![]() ► bővebben |
Georgopulosz Jorgosz lett az év taxisofőrje 2019-ben!![]() ► bővebben |
Elindul a Főtaxi Zöldút Programja![]() ► bővebben |
Női taxisofőrök a világ körül![]() ► bővebben |
A Főtaxi az ITU Telecom World 2019 hivatalos szállító partnere![]() ► bővebben |
Elektromostaxi-trendek: virágzó piac, változó játékszabályok![]() ► bővebben |
A legolcsóbb és legdrágább taxik a világon![]() ► bővebben |
Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek![]() ► bővebben |
Kihívások a taxi szoftverpiacon![]() ► bővebben |
Taxis arcok: Reich Ádám![]() ► bővebben |
Dinamikusan és fenntartható módon növeli fuvarszámát a Főtaxi![]() ► bővebben |
Hatalmas siker volt a Főtaxi és Budapest Taxi közös családi napja![]() ► bővebben |
Taxis arcok![]() ► bővebben |
Zalában található a taxizás jövője![]() ► bővebben |
Főtaxi és Budapest Taxi közös családi nap![]() ► bővebben |
A Nissan Leaf-ekkel a Főtaxi a jövőre szavaz![]() ► bővebben |
A négy keréken gördülő erőmű![]() ► bővebben |
Jönnek az „okos” városok „okos” autói![]() ► bővebben |
Innováció és fenntarthatóság – trendek a taxis piacon![]() ► bővebben |
Szomorú szívvel búcsúzunk szeretett barátunktól, kollégánktól, Dudás Zoltántól.![]() ► bővebben |
SAJTÓKÖZLEMÉNY 2018. március 27.![]() ► bővebben |
69. IPMC Rendőrmotoros Verseny![]() ► bővebben |
Így készült a reptéri pultunk a tranzitban 🙂![]() ► bővebben |
FŐTAXI CSALÁDI NAP 2016.![]() ► bővebben |
Épp a taxik maradnának ki a meccsőrületből? Á, dehogy!![]() ► bővebben |
Meglepőt nyilatkozott Storck a kiütéses vereség után![]() ► bővebben |
A FŐTAXI bemutatja: Így hasítanak Fehérvári Csabáék...![]() ► bővebben |
Mátrai tekergő![]() ► bővebben |
Hátrányos helyzetű gyermekek nyaralása összefogással![]() ► bővebben |
Találjon haza minden csellengő gyerek!![]() ► bővebben |
Rólunk ír a Kreatív Online 🙂![]() ► bővebben |
Minden téren megújult a Főtaxi mobilalkalmazása![]() ► bővebben |
Itt az új TV reklámfilm!![]() ► bővebben |
Ha ma csak egy appot telepítesz a mobilodra, ez legyen az![]() ► bővebben |
A Főtaxi applikációja mindent visz!![]() ► bővebben |
A FŐTAXI a MOKKÁBAN!![]() ► bővebben |
FŐTAXI Motorosok Baráti Köre![]() ► bővebben |
Élményautózás Subaruval![]() ► bővebben |
Greenairport Pályázat![]() ► bővebben |
BUD Greenairport: Nyertünk!![]() ► bővebben |
A TV2 a FŐTAXI Székházban!![]() ► bővebben |
Elekromos autó történelem![]() ► bővebben |
A Nissan Leaf akkumulátorról![]() ► bővebben |
Fogyasztás vs.kilométerek![]() ► bővebben |
Gyorstöltő a FŐTAXI székházban![]() ► bővebben |
Számoljunk utána...![]() ► bővebben |
Villámtöltő kisokos![]() ► bővebben |
Szunomár Tibor vezérigazgató:![]() ► bővebben |
NYEREMÉNYJÁTÉK![]() ► bővebben |
Interjú Fehérvári Csabával![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP: Rövidfilm sorozat![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP - VIDEÓ!![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP rallys szemmel![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP - FOTÓALBUM![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP - BESZÁMOLÓ![]() ► bővebben |
Fehérvári Csaba győzött!![]() ► bővebben |
FŐTAXIS NAP: Együtt a Csapat![]() ► bővebben |
Összefogással a gyermekekért![]() ► bővebben |
Ajándék kávé a Főtaxisoknak!![]() ► bővebben |
Videó a Miskolc Rally-ról![]() ► bővebben |
FŐTAXI már Windows phone-on is![]() ► bővebben |
...nem csak a Föld napján....![]() ► bővebben |
FŐTAXI Családi Nap!![]() ► bővebben |
Életet mentenek a FŐTAXISOK![]() ► bővebben |
Cégtörténet
Az első harminc év
A taxizás 1913. június 1-én indult a fővárosban 25 db Marta típusú, már taxaméterórával ellátott autótaxival. Az első Marták, majd a "nyalókának" becézett Magomobilok mellé később Fiatokat állított forgalomba a vállalat.
Az Autótaxi vállalat a harmincas években - főleg túrafuvarok lebonyolítására - beszerzett néhány reprezentatív, fekete 2200-as és 3600 cm3-es Fordot is. A vállalat és leányvállalatai 30 év után közel száz autótaxival és 92 autóbusszal rendelkeztek.
A Drost-rendszer (nevét Drost Tivadarról kapta) kiépítésével - a világon először Budapesten - a múlt század 30-as éveiben lehetővé vált a telefonos taxirendelés.
A telefonon rendelt taxit mindig a megrendelés címéhez legközelebbi taxiállomásról küldték a megrendelőhöz. A telefonközpont teljesítménye rohamosan emelkedett. A kezdeti napi 18 rendelés a negyvenes évek elején 4.500-ra emelkedett.
A második harminc év
Az Autótaxi Rt. a háború után 122 gépkocsival MOGÜRT Autótaxi Nemzeti Vállalat néven folytatta működését. Ekkor a magánkézben lévő taxi engedélyeket fokozatosan bevonták, így az Autótaxi vállalat uralta az egész piacot.
1947-ben Renault típusú autókkal újult meg a gépkocsipark. Ezeknél a kocsiknál került föl először a piros-fehér kockasor megkülönböztető jelzésként.
A taxizás 1948. márciusában került állami kézbe. Újabb fejlesztésként Skoda 1102-esek kerültek forgalomba. A Fővárosi Tanács kezelésébe 1951-ben került a vállalat, ekkor kapta a Fővárosi Autótaxi Vállalat nevet.
1960-ban már 900 fölé emelkedett a gépkocsiállomány, a telefonnal felszerelt taxiállomások száma pedig elérte a 100-at. A hatvanas években jelentősen gyorsult az Autótaxi vállalat fejlődése. A növekvő igényekhez új telephelyeket kellett építeni, bővült a tevékenységi kör is, többek között az autókölcsönzés bevezetésével. Bővíteni kellett a telefonközpontot, a Kerepesi úti épületet is.
A 60 éves évforduló ünneplésekor a szolgáltatás színvonalának emelése érdekében a taxikat URH készülékekkel szerelték fel. Ezek a taxik mobil forgalomirányító pontként működtek, állandóan az utcán cirkálva figyelemmel kísérték az igényeket, és azonnal intézkedtek. Több, mint 2500 képzett sofőrt és közel 1500 darab gépkocsit tudtak forgalomba állítani a csúcsidőkben.
A harmadik harminc év
A megbízhatóság lett a legfőbb erénye és életfilozófiája a társaságnak, amikor a hatvanas évektől megszűnt monopol helyzete a taxis piacon. 1982-től ismét megjelentek a magántaxik az utakon. A FŐTAXI a megváltozott helyzetben is fontosnak tartotta, hogy tarifája egyszerű, áttekinthető legyen, hogy utazóközönsége bizalmát megtartsa.
A nagyvállalati formát 1993-ban fölváltotta a részvénytársaság.
1997-ben a FŐTAXI a sárga arculat megőrzésével újította föl kocsiparkját. A 200 darab nagy csomagterű, korszerű, légkondicionált taxikból álló, egységes arculatú gépkocsi flotta nagymértékben hozzájárult a "kockás taxi" töretlen népszerűségéhez.
Az utóbbi években profiltisztításra került sor, a klasszikus autókölcsönzési tevékenység helyébe a tartós bérbeadás lépett. A vállalati tulajdonú taxi gépkocsikat lassanként értékesítette a cég, és a vállalkozók ettől kezdve saját autóikkal végzik a taxi szolgáltatást. Jelenleg a taxi szolgáltatás piaci követelményekhez igazodó franchise rendszerben történik.
A 2010-es év a közel száz esztendős FŐTAXI Zrt. életében meghatározó jelentőségű, hiszen a Budapest Airport által kiírt repülőtéri tenderen a legjobb ajánlatot tevő Főtaxi lett a nyertes, így 2010. december 7-étől Magyarországon a legnagyobb hagyományokkal rendelkező taxicég szállíthatja a kedves utasokat mindkét terminál és a főváros között.
A BA döntésében a kedvező tarifák mellett szerepet játszott a Főtaxi elismertsége, megbízható és stabil háttere, korrekt üzleti magatartása és a magas szolgáltatási minőségre adott garanciák.
Napjainkban a FŐTAXI Zrt. körülbelül 1600 taxi gépkocsival végzi személyszállítási szolgáltatását elsősorban a fővárosban és az agglomerációban. A taxi flottánk méretének, valamint a szolgáltatást végző munkatársaink szakmai felkészültségének köszönhetően gyorsan, pontosan - nappali forgalomban is 3-10 percen belüli kiállási idővel - állunk kedves Utasaink rendelkezésére.
2013. szeptember 1. : A Főtaxi az első taxitársaság, amelyik megkapta a rendeletben előírt MINŐSÍTETT FUVARSZERVEZŐ igazolást!
A FŐTAXI egységes, sárga arculati színű gépkocsi flottája minden szempontból megfelel a rendeletben előírtaknak.