Cégtörténet

A Főtaxi az ITU Telecom World 2019 hivatalos szállító partnere


► bővebben

Elektromostaxi-trendek: virágzó piac, változó játékszabályok


► bővebben

A legolcsóbb és legdrágább taxik a világon


► bővebben

Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek


► bővebben

Kihívások a taxi szoftverpiacon


► bővebben

Taxis arcok: Reich Ádám


► bővebben

Dinamikusan és fenntartható módon növeli fuvarszámát a Főtaxi


► bővebben

Hatalmas siker volt a Főtaxi és Budapest Taxi közös családi napja


► bővebben

Taxis arcok


► bővebben

Zalában található a taxizás jövője


► bővebben

Főtaxi és Budapest Taxi közös családi nap


► bővebben

A Nissan Leaf-ekkel a Főtaxi a jövőre szavaz


► bővebben

A négy keréken gördülő erőmű


► bővebben

Jönnek az „okos” városok „okos” autói


► bővebben

Innováció és fenntarthatóság – trendek a taxis piacon


► bővebben

Szomorú szívvel búcsúzunk szeretett barátunktól, kollégánktól, Dudás Zoltántól.


► bővebben

SAJTÓKÖZLEMÉNY 2018. március 27.


► bővebben

69. IPMC Rendőrmotoros Verseny


► bővebben

Így készült a reptéri pultunk a tranzitban 🙂


► bővebben

FŐTAXI CSALÁDI NAP 2016.


► bővebben

Épp a taxik maradnának ki a meccsőrületből? Á, dehogy!


► bővebben

Meg­le­pőt nyi­lat­ko­zott Storck a ki­üté­ses ve­re­ség után


► bővebben

A FŐTAXI bemutatja: Így hasítanak Fehérvári Csabáék...


► bővebben

Mátrai tekergő


► bővebben

Hátrányos helyzetű gyermekek nyaralása összefogással


► bővebben

Találjon haza minden csellengő gyerek!


► bővebben

Rólunk ír a Kreatív Online 🙂


► bővebben

Minden téren megújult a Főtaxi mobilalkalmazása


► bővebben

Itt az új TV reklámfilm!


► bővebben

Ha ma csak egy appot telepítesz a mobilodra, ez legyen az


► bővebben

A Főtaxi applikációja mindent visz!


► bővebben

A FŐTAXI a MOKKÁBAN!


► bővebben

FŐTAXI Motorosok Baráti Köre


► bővebben

Élményautózás Subaruval


► bővebben

Greenairport Pályázat


► bővebben

BUD Greenairport: Nyertünk!


► bővebben

A TV2 a FŐTAXI Székházban!


► bővebben

Elekromos autó történelem


► bővebben

A Nissan Leaf akkumulátorról


► bővebben

Fogyasztás vs.kilométerek


► bővebben

Gyorstöltő a FŐTAXI székházban


► bővebben

Számoljunk utána...


► bővebben

Villámtöltő kisokos


► bővebben

Szunomár Tibor vezérigazgató:


► bővebben

NYEREMÉNYJÁTÉK


► bővebben

Interjú Fehérvári Csabával


► bővebben

FŐTAXIS NAP: Rövidfilm sorozat


► bővebben

FŐTAXIS NAP - VIDEÓ!


► bővebben

FŐTAXIS NAP rallys szemmel


► bővebben

FŐTAXIS NAP - FOTÓALBUM


► bővebben

FŐTAXIS NAP - BESZÁMOLÓ


► bővebben

Fehérvári Csaba győzött!


► bővebben

FŐTAXIS NAP: Együtt a Csapat


► bővebben

Összefogással a gyermekekért


► bővebben

Ajándék kávé a Főtaxisoknak!


► bővebben

Videó a Miskolc Rally-ról


► bővebben

FŐTAXI már Windows phone-on is


► bővebben

...nem csak a Föld napján....


► bővebben

FŐTAXI Családi Nap!


► bővebben

Életet mentenek a FŐTAXISOK


► bővebben

Cégtörténet

 

Az első harminc év

A taxizás 1913. június 1-én indult a fővárosban 25 db Marta típusú, már taxaméterórával ellátott autótaxival. Az első Marták, majd a "nyalókának" becézett Magomobilok mellé később Fiatokat állított forgalomba a vállalat.

Az Autótaxi vállalat a harmincas években - főleg túrafuvarok lebonyolítására - beszerzett néhány reprezentatív, fekete 2200-as és 3600 cm3-es Fordot is. A vállalat és leányvállalatai 30 év után közel száz autótaxival és 92 autóbusszal rendelkeztek.

A Drost-rendszer (nevét Drost Tivadarról kapta) kiépítésével - a világon először Budapesten - a múlt század 30-as éveiben lehetővé vált a telefonos taxirendelés.

A telefonon rendelt taxit mindig a megrendelés címéhez legközelebbi taxiállomásról küldték a megrendelőhöz. A telefonközpont teljesítménye rohamosan emelkedett. A kezdeti napi 18 rendelés a negyvenes évek elején 4.500-ra emelkedett.

 

 

 

A második harminc év

Az Autótaxi Rt. a háború után 122 gépkocsival MOGÜRT Autótaxi Nemzeti Vállalat néven folytatta működését. Ekkor a magánkézben lévő taxi engedélyeket fokozatosan bevonták, így az Autótaxi vállalat uralta az egész piacot.

1947-ben Renault típusú autókkal újult meg a gépkocsipark. Ezeknél a kocsiknál került föl először a piros-fehér kockasor megkülönböztető jelzésként.

A taxizás 1948. márciusában került állami kézbe. Újabb fejlesztésként Skoda 1102-esek kerültek forgalomba. A Fővárosi Tanács kezelésébe 1951-ben került a vállalat, ekkor kapta a Fővárosi Autótaxi Vállalat nevet.

1960-ban már 900 fölé emelkedett a gépkocsiállomány, a telefonnal felszerelt taxiállomások száma pedig elérte a 100-at. A hatvanas években jelentősen gyorsult az Autótaxi vállalat fejlődése. A növekvő igényekhez új telephelyeket kellett építeni, bővült a tevékenységi kör is, többek között az autókölcsönzés bevezetésével. Bővíteni kellett a telefonközpontot, a Kerepesi úti épületet is.

 

A 60 éves évforduló ünneplésekor a szolgáltatás színvonalának emelése érdekében a taxikat URH készülékekkel szerelték fel. Ezek a taxik mobil forgalomirányító pontként működtek, állandóan az utcán cirkálva figyelemmel kísérték az igényeket, és azonnal intézkedtek. Több, mint  2500 képzett sofőrt és közel 1500 darab gépkocsit tudtak forgalomba állítani a csúcsidőkben.

 

A harmadik harminc év 

A megbízhatóság lett a legfőbb erénye és életfilozófiája a társaságnak, amikor a hatvanas évektől megszűnt monopol helyzete a taxis piacon. 1982-től ismét megjelentek a magántaxik az utakon. A FŐTAXI a megváltozott helyzetben is fontosnak tartotta, hogy tarifája egyszerű, áttekinthető legyen, hogy utazóközönsége bizalmát megtartsa.

A nagyvállalati formát 1993-ban fölváltotta a részvénytársaság.

1997-ben a FŐTAXI a sárga arculat megőrzésével újította föl kocsiparkját. A 200 darab nagy csomagterű, korszerű, légkondicionált taxikból álló, egységes arculatú gépkocsi flotta nagymértékben hozzájárult a "kockás taxi" töretlen népszerűségéhez.

Az utóbbi években profiltisztításra került sor, a klasszikus autókölcsönzési tevékenység helyébe a tartós bérbeadás lépett. A vállalati tulajdonú taxi gépkocsikat lassanként értékesítette a cég, és a vállalkozók ettől kezdve saját autóikkal végzik a taxi szolgáltatást. Jelenleg a taxi szolgáltatás piaci követelményekhez igazodó franchise rendszerben történik.

A 2010-es év a közel száz esztendős FŐTAXI Zrt. életében meghatározó jelentőségű, hiszen a Budapest Airport által kiírt repülőtéri tenderen a legjobb ajánlatot tevő Főtaxi lett a nyertes, így 2010. december 7-étől Magyarországon a legnagyobb hagyományokkal rendelkező taxicég szállíthatja a kedves utasokat mindkét terminál és a főváros között.

A BA döntésében a kedvező tarifák mellett szerepet játszott a Főtaxi elismertsége, megbízható és stabil háttere, korrekt üzleti magatartása és a magas szolgáltatási minőségre adott garanciák.

Napjainkban a FŐTAXI Zrt. több mint 1000 taxi gépkocsival végzi személyszállítási szolgáltatását elsősorban a fővárosban és az agglomerációban. A taxi flottánk méretének, valamint a szolgáltatást végző munkatársaink szakmai felkészültségének köszönhetően gyorsan, pontosan - nappali forgalomban is 3-10 percen belüli kiállási idővel - állunk kedves Utasaink rendelkezésére.

2013. szeptember 1. : A Főtaxi az első taxitársaság, amelyik megkapta a rendeletben előírt MINŐSÍTETT FUVARSZERVEZŐ igazolást!

A FŐTAXI egységes, sárga arculati színű gépkocsi flottája minden szempontból megfelel  a rendeletben előírtaknak.